سائل الحسین
از آب هم مزایده کردند کوفیان بی وفا/خوش داشتند حرمت مهمان کربلا را

نوشتنش مثل به زبان آوردنش آسان نیست.نمی دانم چیزی در مورد عقاید و اعمال گروه انصار حزب الله

 

 در چارچوب مداحی (فقط در چارچوب مداحی و نه سیاسی)چیزی می دانید یا نه!گستردگی مسئله

باعث شده بوده که تا این مدت شش ماهه که از تاسیس وب می گذرد کم تر حرفی در باب این گروه

بزنیم.اما متن ارسالی یکی از مخاطبان وب در مورد اقای مقدم همه چیز را تغییر داد.ابتدا شما رو دعوت

می کنم که عینا متن ارسالی از جانب ایشون رو مطالعه کنید.تا چند خطی هم از جانب خودمون صحبت

 کنیم.متن ارسالی توسط دوست و همکار خوبمون آقای سید محمد علمداری در مرد علت به مشهد

نیامدن آقای مقدم ارسال شده است.

چرا جواد مقدم به مشهد نمی آید؟

سلام
امروز دیگه گزارش ندارم این مطلبی است در این رابطه که چرا آقای جواد مقدم که در بسیاری از

شهرستان ها مداحی میکنند و این همه طرفدار در مشهد دارند هیچ دعوتی را از مشهد

نمیپذیرند؟؟شاید خیلی از هواداران آقای مقدم در مشهد و دیگر مخاطبین مجالس اهل بیت(س) این

سوال در ذهنشان باشد...

خب جناب مقدم که از سال84 به بعد بین مردم معروف شدند و با سبکهای"یا حسین" و "کرب و بلا مبر

 زیادم" و "ای که حرمت" و "خودتم میدونی" اوج گرفتند اما در مقابل با یک سری سبک های مشکل دار

دشمنانی هم برای خودشون ساختندکه اولین دشمن اینجور سبکها که همچین بلاهایی سر مرحوم

سید جواد و آقا رضا هلالی آوردند(همان گروه انصار حزب الله) با ایشون مخالف بودند خب سال 86 قرار بو

د در مجلسی در مشهد حاج مهدی اکبری و جواد مقدم در مسجد بناها مشترک مداحی کنند...جلسه

 غوغایی بود همه منتظر بودند چون آقای مقدم اولین بار بود که به مشهد می آمدند جمعیت فراوانی بود

 جلسه شروع شد و مداحی حاج مهدی و تمام!!!!!!همه موند که چی شد؟؟ این همه تبلیغ پس کو

 آقا جواد مقدم؟؟

بعد چند روز تحقیق و صحبت با بچه های هیئت و افرادی که قرار بود آقا جواد رو از فرودگاه بیاورند معلوم

شد...بله!!همان گروه انصار حزب الله مشهد نگذاشتند این نوکر اهل بیت(س) پایش را از فرودگاه بیرون

بگذارد... کا رداشته به درگیری کشیده میشده... که برخی جوسازان میگن شده!! اما طوری برخورد شده

که از همانجا بلیط برگشت گرفتندو آقا جواد به تهران رفتند...بعد از آن قضیه دیگر حاج جواد مقدم به

 مشهد نمی آیند.اما حالا با گذشت چندسال اون گروه در هیئت خودشان میگویند میخواهیم ایشان را

دعوت کنیم ... اما بعید می دانم دیگر بپذیرند....

  یا رقیه بنت الحسین(س)


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:, توسط دل زارمن

تاريخچه قمه‌زني

1.‏ قمه‏زني چيست؟  

قمه‏زني مراسمي است كه در بعضي شهرستان‏ها و بلاد شيعي و توسط برخي از عزاداران امام‏حسين‏(عليه‏السلام) اجرا مي‏شود و در تأسي به مجروح و شهيد شدن سيدالشهدا‏(عليه‏السلام) و شهيدان ‏كربلا و به‏عنوان اظهار آمادگي براي خون دادن و سر باختن در راه امام حسين‏(عليه‏السلام) انجام ‏مي‏گيرد شرکت کنندگان در اين مراسم، صبح زودِ روز عاشورا، با پوشيدن لباس سفيد و بلندي همچون كفن، بصورت دسته‏جمعي قمه بر سر مي‏زنند و خون، از سر بر صورت و لباس سفيد جاري مي‏شود.‏
بعضي‏هم براي قمه زني نذر مي‏كنند، برخي هم چنين نذري را درباره كودكان خردسال انجام ‏مي‏دهند و بر سرِ آنان تيغ مي‏زنند، تا از محل آن خون جاري گردد.‏
در اينجا به توصيف صحنه هايي از دسته قمه‏زني در شهر کاظمين به نقل از کتاب "تراژدي کربلا" مي پردازيم:‏
"روز عاشورا در بيشتر شهرها و روستاهاي عراق، روز حزن و اندوه و سوگ است.‏ ديدگان اشکبار و رنگ سياه پرچم‏ها و چهره‏هاي خاک آلود، در همه جا به چشم مي خورد؛ تنها کفن‏هاي قمه زنان به رنگ سفيد و با لکه هايي از خون ديده مي شود.‏ مرداني که شعار "فداييان حسين" را بر کفن‏ها نگاشته، قمه، شمشير و يا خنجري بر دستان گرفته و بر سرهاي تراشيده خود زخم‏هايي گاه بسيار عميق و شديد وارد مي‏آورند.‏ دسته بيضوي شکل آنها با عبور از خيابان اصلي کاظمين به حرم وارد مي شود.‏.‏.‏ عزاداران با رسيدن به حرم کاظمين، با حماسه بسيار فرياد "حيدر.‏.‏.‏ حيدر" سر مي دهند و با هر ضربه طبل و نواي شيپور، ضربه‏اي بر فرق سر مي‏زنند.‏ گاه اين ضربه‏ها چنان شديد است که فرق سر را شکافته و خون بسياري از آن جاري مي سازد.‏
در برخي موارد نيز افراد از هوش رفته و بر زمين مي‏افتند و يا از شدت ضربه ها جان مي دهند.‏.‏.‏
گروه سرشکافته و خون‏آلود قمه‏زنان، چنان منظره دهشتناکي پديد مي‏آورند که وحشت و اندوه، سراسر وجود تماشاچيان را فرا مي‏گيرد.‏.‏.‏
خون، با نخستين ضربه فوران مي زند؛ اما گاه برخي آنچنان به شور و هيجان مي‏آيند که ضربه‏هاي محکمي بر سر فرود آورده و خون بيشتري از سر خود جاري مي سازند.‏ برخي نيز با سطح قمه بر سر ضربه مي‏زنند تا خطر کمتري برايشان داشته باشد.‏ قمه‏زنان بلافاصله پس از پايان مراسم به حمام‏هاي عمومي رفته و پس از مداواي زخم‏هايشان به شيوه‏اي سنتي، خود را شسته و بهبود مي‏يابند.‏ آماده سازي قمه‏ها و کفن‏ها و گروه‏هاي موزيک و ديگر لوازم مورد نياز، بر عهده هيئت‏هاي عزاداري است.‏ جمع‏آوري کمک‏هاي مردمي و دادن مبلغي به شاعر، نوحه‏خوان، سخنران و ديگر مخارج نيز بر عهده هيئت‏ها است.‏"(.‏ تراژدي کربلا، ابراهيم حيدري، ترجمة علي معموري)1
قمه‏زني نيز مثل شبيه‏خواني، از دير باز مورد اختلاف نظر علما و پيروان و مقلدين آنان بوده و به استفتاء و افتاء مبني بر جواز يا عدم جواز آن مي‏پرداخته‏اند.‏
 
 

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 18 آبان 1392برچسب:, توسط دل زارمن

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:, توسط دل زارمن

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد